تن گوبلز در گور لرزید

امروز خبری در سطح جامعه به نقل از منابع خبری کشور ترکیه مبنی بر  توقیف 18.5 میلیارد پول ایران در آن کشور پخش شد.
بله درست است،خبر بسیار تکان دهنده است،قدرت فکر کردن را سلب میکند
اما حالا که از داغی خبر گذشته بیایید  نگاهی به  دقیق تر به خبر بیاندازیم.
در خبر آمده که مقدار 7.5 میلیارد دلار به صورت نقد و در ساکهای دستی ! و بیست تن شمش طلا به ارزش  10.5 میلیارد دلار از مرزهای کشور ترکیه به صورت قانونی  به کشورشان وارد شده.
فارق از هرگونه بحث سیاسی و جهت گیری شخصی فقط به نقد این موضوع میپردازیم.
بیست تن شمش طلا یعنی بیست هزار کیلو شمش طلا.
طلا 24 عیار (خلوص تقریبن 100 درصد)در بازار جهانی امروز اونسی 940 دلار معامله شد.
هر اونس 31.2 گرم میباشد که با  گرد کردن ارقام  رقم 30 دلار بر هر گرم  به دست می آید.
30 دلار ضربدر 1000 میشود 30000دلار قیمت هر کیلو طلا000
30.000دلار(قیمت هر کیلو طلا )ضربدر 20.000(بیست تن طلا)میشود 600.000.000
ششصد میلیون دلار
در رابطه با  جاشدن هفت و نیم میلیاررد دلار در چند ساک دستی ،همین بس که
7.500.000.000دلار پول میشود75.000.000 برگ اسکناس صد لاری
به عبارتی 750.000 (هفتصد و پنجاه هزار )دسته صدتایی  اسکناس صد دلاری

چند ساک دستی برای این مقدار اسکناس نیاز است و….

من  خودم نظر شخصی نمیدهم و کاری هم به طرز فکر شما ندارم،فقط فکر کنید چه کسی و با چه هدفی این شایعات را پخش میکند .

14 پاسخ به “تن گوبلز در گور لرزید

  1. سلام
    1- محاسبات شما درست نیست لطفا دوباره با قیمت طلا و وزن آن محاسبه کنید http://goldprices.com/
    2- برای حمل مقدار زیاد پول نقد از صد دلاری استفاده نمیشود برگه بهادار یک میلیون دلاری هم در بانک مرکزی امریکا چاپ شده و در سراسر دنیا وجود دارد.

    • شما محاسبه کنید اگر اشتباه کرده بودم با توضیحات عذرخواهی میکنم
      در مورد پول نقد(کش)که در خبر آمده هم در پایین توضح دادم
      اوراق بهادار پول نقد نیست

  2. مگه ادم اینهمه پولو با صد دلاری میبره خنگه

  3. اگر مشكل شما جابه جايي پول است . خيالي نيست و قايل حل است. اما شما لطف كنيد و موضوع مهمتري را مثل پولشويي را بررسي كنيد كه سال كذشته و چند سال پيش در كشور اتفاق افتاده است!

  4. گمونم اینهم کار فتوشاپه!

  5. شما حق دارید باور نکنید چون آنقدر تعجب آور و به دور از ذهن که آدم مخش هنگ می کنه و ترجیح میده که یا این خبرا رو گوش نکنه ویا باور نکنه.ولی محض اطلاعت می گم که این اتفاقات همیشه می افته ولی بعضیاش لو میره.در سال 68 با خانواذهای از فرماند هان ژاندارمری رفت و آمد زیادی داشتم.تیمسار برای بررسی یک دستگاه کامیون حامل شمش طلا که در حال خروج از ایران گرفته بودنش به پاسگاه رفت.ایشون قرار بود با رادیو در مورد موفقیت نیروهاش مصاحبه ای داشته باشه ولی از مقامات بالادستور سرپوشی بر این جریان آمد.چون محموله متعلق به نورچشمی ها بود.پس باور کردن این ماجرا برای امثال شما ممکن است سخت باشه چون به چشم خودت ندیدی و هنوز به این خونخواران خوش بینی.

    • من باور میکنم که پول از ایران خارج شده ولی نه 18.5 میلیارد
      اخه من حساب کردن بلد نیستم ….خودتون یک حساب بکنید
      یک ضرب ساده است

  6. براي خارج كردن اين مقدار پول به قطار نياز هست.
    15 ميليارد دلار طلا 500 تن وزن دارد براي جابجايي 500 تن بار فقط از قطار مي شه استفاده كرد

  7. دوستان عزیز، بحث دیدن و ندیدن و پولشویی و این حرف‌ها که نیست، این صحبت نویسنده‌ی وبلاگ که 20 تن طلا 10.5 میلیارد دلار نمیشه کاملاً درسته. من شخصاً در مورد اینکه کدوم بخش خبر یا کل اون (با خوشبینی) اشتباه یا (با بدبینی) دروغ و شایعه بوده بدون بررسی نمی‌تونستم نظر بدم. اما تو جستجوی اینترنتی که کردم متوجه شدم که این خبر صرفاً از منابع خبری وابسته به حکومت یعنی پرس‌تی‌وی و تابناک نقل شده و هیچ خبرگزاری معتبری هم این خبر رو کار نکرده. الان من هم مطمئن هستم که این داستان شایعه هستش که معلوم نیست به چه هدفی منتشر میشه. هرچی هست بعید می‌دونم هدف مثبتی در پشت این ماجراها وجود داشته باشه.

    http://www.google.com/search?q=18.5+%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF+%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1+%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86&hl=en&rlz=1C1_____enIR336IR336&start=0&sa=N

    http://www.google.com/search?q=18.5+billion+dollar+turkey+iran&hl=en&rlz=1C1_____enIR336IR336&start=0&sa=N

    • ممنونم ورتیگونه ی عزیز
      اتفاقن من هم به همین مشکوک شدم و بررسی کردم ،اینکه این خبر اولین بار توسط bushveg2در بالاترین اومد
      و چه در زیر اون لینک چه در یر لینک خودم کاربرهای مشکوک از این که این خبر جعلی بودنش رو شده پرخاش می کردند شکم دوبرابر شد
      بازهم لطف ردی سر زدی

پاسخی بگذارید

