دهنش اندازه ی کون من باز میشه

در دوران مدرسه یک پسر لات تلکه بگیری  بود به نام ممد که از بخت بد همکلاسی من و جزو رفقام بود.

یک روز که سر کلاس نشسته بودیم ،معلم بد اخلاق عربی خمیازه ای کشید .این ممد ما طبق معمول اومد تیکه بباندازد گفت:»دهن رو نیگا اندازه کون من باز میشه»

از خنده ما لژ نشینا(ته کلاسی ها)کم کم تمام کلاس با دهن به دهن شنیده شدن این اتفاق از خنده روده بر شدند .چون نه از ممد دل خوشی داشتند نه معلم عربی.

حالا شده حکایت این اصلاح طلبان،خب برادر من اگر رانت خواری و فامیل بازی و در این دولت بیداد میکنه در زمان شما هم همچی مملکت گلستان نبود.

در زمان شما هم همچی با همسایگانمون  روابط دوستانه ای نداشتیم.

کارنامه ی حقوق بشری خودتون رو یک نگاه بکنید بعد به بازداشتها و تجاوزات و کشتار کنونی گیر بدهید.

اگر دهن این وری ها گشاده شما هم یک نگاه به کون خودتون بکنید.

همونطور که استقلال آزادی با چمهوری اسلامی نمیشه و یک شعار بی معنیه،راه سبز امید و آزادی های مدنی هم با بازگشت به راه امام نشدنی است و یک ترکیب خنده داره.

امروز هنگام انتخابه که مسیر این جنبش به سمت  یک جمهوری اسلامی با حکومت افراطگرایان و اصلاح طلبان باشه .یا یک دموکراسی واقعی.

25 پاسخ به “دهنش اندازه ی کون من باز میشه

  1. oon 3ta karbar ke moshkele tohin amiz daran ba in neveshte,shart mibandam age ino sadegh hedayat ya yeki az oon ghadimiha gofte bood ,allan bah bah chah chaheshoon gooshe falako mosbat zade karde bood

  2. من فکر می کنم قدم به قدم . واقعا فکر کردی این کشور ظرفیت داره که یهو بیای از این حرفا بزنی و ملت رو جمع کنی ؟ باید فضا باز بشه بعد کار فرهنگی انجام بشه بعد برای دموکراسی واقعی قدم برداریم . این یه قدم که پیروزی در این قدم برای برداشتن قدم های بعدی به مردم امید میده .

    • راجع به ظرفیت .نمیدونم ولی به هر حال سعیم رو میکنم
      در مورد قدم به قدم باید بگم که راه درست نیست این قدمها نمیدونم به کجا میرسه
      در ثانی از این مثل «چو فردا شود فکر فردا کنیم «خیلی میترسم

  3. نمی گم چو فردا شود فکر فردا کنیم . قبول داری باید اول فضا باز بشه بعد کار فرهنگی کنیم ؟ مثلا من فکر می کنم اگر خاتمی نبود الان هیچ وقت این اتفاقا نمی افتاد . با این که زیاد دل خوشی ازش ندارم ولی به نظر من باعث رشد فکری شد . الانم پیروزی اصلاحات برای نظام و رهبری خیلی سنگین تموم میشه میبینی که تمام همون اندک آبروشو رو گذاشته رو این قضیه . من می گم این جریان حرکت مثبتیه .

    • فکر کنم ما دو دیدگاه متفاوت داریم
      اگر ایران یک دیگ بخار باشه
      شما فضای کنونی رو نتیجه ی آتش اصلاح طلبان میدونی
      من اصلاح طلبان رو سوپاپ تخلیه این دیگ بخار

  4. راستش من خودم بین این دو شک دارم . ولی چرا مثلا سر قضیه ی اعدام های دسته جمعی هیچ صدایی در نیومد ؟ اصلاح طلبان خواسته یا ناخواسته با این کارشون خیلیا رو بیدار کردن . یکی از اقوام نزدیک ما تقریبا دست راست جواد امام بود و طرفدار دو آتیشه ی ولایت ولی خوب جواد امام رو بیشتر قبول داشت 😀 فکر می کنی بعد از این جریانات دیگه اون ارزش و احترام رو برای نظام قائل میشه ؟ خیلی از افراد این طور شدن و این جریان ادامه داره . منی که سال بیاد بره به سیاست کار نداشتم دارم فیلم پخش می کنم و مخالف پیدا میکنم باهاش بحث کنم .

  5. 🙂
    دیگه چی بگم . من فکر نمی کنم اصلا به اون سمت حرکت کنیم . خیلی آبرو ریزی شده . اگه جنبش به سمت دمکراسی محض پیش بره اون موقع فکر کنم ما کم تریم ولی الان خیلی مردمی تره خیلیا رو با خودمون هم راه کردیم به این عدد هم داره اضافه میشه . ببخشید بحث می کنم فکر کنم اینجا جای بحث نیست .

    • اصلن این اشتباه رو نکن
      یاد حرف اعلمی افتادم که میگفت اگر کسی برای تغییر رژیم پا پیش بگذارد اولین نفر در صف خواهم بود،ولی الان دلیلی برای کشتن مردم نمیبینم

  6. با عرض پوزش نفهمیدم .

    • ببخشید من دیر جواب میدم ولی در چند جبهه مشغول جنگم
      منظورم اینه که اگر برای تغییر رژیم باشه خیلی ها که الان نیستند هم ممکنه بیان
      سپاه و بسیج که از اول با ما نبودند ..خب اون موقع هم نیستند
      تونستم منظورم رو برسونم

  7. آهان . حالا گرفتم . اینم میتونه درست باشه ولی رهبر لازم داره اگه یه رهبر فهمیده و به درد بخور پیدا بشه 100% منم تو اون جبه می جنگم . ولی فعلا میر حسین بهترین فرده .

  8. ببینید دوستان, یه مطلب مهمی هست که ما نباید توی تحلیل هامون یادمون بره. اونم اینه که جامعه ایران یک جامعه سنتی مذهبیه. یعنی وقتی می خواید تحلیل کنید, مردم ایران رو نباید آدمهای دور و برتون ببینید. 70 میلیون ایرانی داریم. باید شما اون آدمیو که در دورترین ده کده زندگی می کنه رو هم حساب کنید. شما باید حتی اون بسیجی معتقد رو هم حساب کنید. همه رو باید حساب کنید.

    من نکته اصلی که می خوام بگم اینه که دموکراسی از بالا به پایین محکوم به شکسته. باید از پایین به بالا باشه. به این معنی که مردم باید تفکرات دموکرات پیدا کنن و این بره به سمت بالا و یه حکومت دموکرات به وجود بیاره.

    مثال بارزش انقلاب 57 بود. با اینکه افراد زیادی اعتقادات سوشالیستی و چپی داشتن و تعدادشون هم زیاد بود و خیلی هم کار کردن و مبارزه کردن, ولی آخر سر مردم ایران اونارو نمی خواستن. چون مردم ایران سنتی و مذهبی بوده و هست.

    کلمه آخر اینکه قدم قدم و درست کردن تفکر مردم اصله.

  9. و یه چیز دیگه الان که این جنبش ادعای مذهبی داره این قدر کشتار میشه وای به حال اون موقع که هدف اصلی برانداز باشه میدونی چه کشتاری میشه ؟

  10. نه حرف شما هم درست نیست . مگه تو همین دهاتایی که شما میگی چقدر ادم زندگی میکنه ؟ میدونه چند درصد از مردم ایران تو شهرای برزگن ؟ اصلا گیریم که درصد اونا هم زیاد باشه اصلا مگه تاثیری دارن تو این جریان ؟ کسایی تاثیر دارن که قدرت فرهنگی اقتصادی و سیاسی دارن نه یه کسی که تو یه شهر دور افتاده زندگی میکنه فوقش هفته ی ای یه بار رادیو گوش میکنه . حالا هرچی رادیو بگه اونم همونه میگه هیچ تاثیری نداره و نباید به اونا تکیه کرد که کار اشتباهیه . انقلاب 57 هم اگر مردم واقعا اونا رو نمی خواستن این وضعمون نبود این همه اعدام و ترور صورت نمی گرفت انقلاب مصادره شد جانم با همین حرفایی که شما میزنی . اومدن گفتن آی مردم ما فلانن بیسارند .

  11. خط سوم منظورم درصد اونایی که جاهای دور افتاده زندگی می کنن .

  12. خواهش میشه . جوابم رو ندادی . گفتم اگه بخوایم برای دموکراسی محض قدم برداریم کشتار میشه نمیشه ؟
    الان که فکر کردم دیدم نه نمیشه . جمعه این همه گفتیم استقلال آزادی جمهوری ایرانی . کشتارم نشد . ترسیدن خود هاشمی هم ترسید و امروز پشت خ.ر نماز خوند تو عید قلابی . فقط میمونه مثاله ی رهبری برای این حرکت . کسایی که شارژ کنن و انرژی بدن مثل موسوی و کروبی .

  13. ببخشید در 48 ساعت گذشته 36 ساعت سرکار بودم و تنها الان گیج گیجم . مساله رو هم اشتباه نوشتم . جمله بندیام هم اشکال داره برم بگیرم بخوابم .

  14. یک خبر داغ از خاتمی اگه میتونید به بالا ترین بفرستید
    http://www.harekatesabz.persianblog.ir/

  15. man kamelan ba harfaye «adam» movafegham, chera shoma fek mikonid hameye mardom iran hamin mardome teh ya hata shahraye bozorg hasan, taze age farz ham in begirim ke aksariate mardome iran shahrneshin hasan (manzuram in nist ke elzaman sakene shahr bashan balke fekr o didgaheshunam taraghi karde bashe) bazam kheili az mardom tu hamin shahraye bozorg hasan ke mazhabian va hazer nisan be hich gheimati mazhab azeshun gerefte beshe. asan chera rahe door mirid tu hamin tarafdaraye jonbeshe sabz ham kheiliashun afrade mazhabi va sonati hasan, ham az afrade miansal o piresh gerefte ham beine javoonash ke hata age khodeshunam didgahe chandan mazhabi nadashte bashan az ye khanevadeye mazhabi hasan. motmaen bash hamina ham vaghty migan marg bar jomhoorie eslami ba rejim mokhalefan ama va gharar bashe shoare marg bar din (islam) dade beshe khodeshuno ke kenar mikeshan hich taze mokhalefat ham mikonan. kamelan movafegham ke farhang sazi va taghire didgah bayad az pain be bala soorat begire. be omide roozi ke hameye irania dar doortarin noghteye iran ham be agahi beresan va bedunan vaghean chi mikhan

پاسخی بگذارید

